مقالات

مسیر دوچرخه سواری در wikiloc

ویکی لوک

آموزش پیدا کردن مسیر دوچرخه سواری در wikiloc

در این مقاله شما رو با نرم افزار ویکی لوک آشنا میکنیم که میتونید در آن از مسیرهایی که افراد دیگه گذاشتن استفاده کنید.

با استفاده از این نرم افزار شما هم میتونید مسیرهای خودتون رو توی سایت قرار بدید تا بقیه بتونن استفاده کنن.

برای شروع وارد سایت wikiloc.com بشید. میتونید توی گوگل ویکی لوک یا wikiloc رو سرچ کنید یا مستقیما آدرس سایت رو وارد کنید. بعد از ورود برای دسترسی به همه امکانات رایگان سایت اول عضو بشید، عضویت خیلی ساده هست و بعد از انتخاب ایمیل و رمز و نام کاربری یک ایمیل فعالسازی برای شما ارسال میشه که بعد از فعالسازی میتونید از امکانات سایت استفاده کنید.

ویکی لوک
ویکی لوک
ویکی لوک
ویکی لوک
ویکی لوک

برای پیدا کردن مسیر وارد صفحه اکسپلور بشید

ویکی لوک
ویکی لوک

با زوم کردن در منطقه مورد نظر روی نقشه میتونید مسیرهایی رو که دیگر کاربران در اون منطقه رفتن مشاهده کنید. (در قسمت جستجو هم میتونید با وارد کردن نام منطقه مورد نظر مسیر هایی که با آن نام ذخیره شدن رو پیدا کنید، البته پیدا کردن از روی نقشه بهتر است)

ویکی لوک
ویکی لوک

در قسمت فیلتر ها میتونید مسیرها رو فیلتر کنید مثلا نوع فعالیت رو بذارید روی دوچرخه کوهستان و مسافت مورد نظر رو وارد کنید تا روی نقشه تنها برنامه هایی که میخواهید نمایش داده بشه.

ویکی لوک
ویکی لوک
ویکی لوک

مشاهده میکنید که در قسمت سمت چپ لیست مسیر ها و اطلاعات اصلی مسیر نمایش داده میشه و با قرار گفتن موس روی هر مسیر روی نقشه آیکون آن مسیر حرکت میکنه تا بتونید موقعیت مسیر رو هم ببینید. با کلیک رو مسیر مورد نظر در لیست و یا نقشه اون مسیر باز میشه.

ویکی لوک

در صفحه جدید اطلاعات مسیر و دکمه دانلود رو مشاهده میکنید که میتونید با استفاده از اون مسیر رو دانلود کنید و روی گوشی خود وارد کنید.

ویکی لوک
ویکی لوک

بعد از زدن دکمه دانلود وارد صفحه دانلود میشید، اگر نرم افزار رو روی گوشی داشته باشید با اسکن کد میتونید اون رو مستقیم روی گوشی دانلود کنید، همچنین فایل مسیر برای نرم افزار گوگل ارث و ساعت های ورزشی هم قابل دانلود است، ما در اینجا گزینه فایل رو انتخاب میکنیم که فایل GPX مسیر رو به ما میده

ویکی لوک
ویکی لوک

فایل رو در دو نسخه اصلی با حجم بالاتر و نسخه کم حجم و ساده با حجم پایین تر که شامل نقاط کمتری هست (و برای مسیر یابی کاملا جوابگوی نیاز هست) دانلود کنید

ویکی لوک
ویکی لوک
ویکی لوک

از فایل GPX در بسیاری از نرم افزار ها میشه استفاده کرد یکی از این نرم فزار ها در گوشی های اندرویدی نرم افزار gpxviewer است که به راحتی میتونه فایل های gpx رو باز کنه و اگر لوکیشن گوشی روشن باشه در طول مسیر موقعیت شما رو روی مسیر نشون بده.

ویکی لوک