مقالات

راحتی روی زین برای بانوان

راحتی روی زین برای بانوان

دوچرخه سواری بهترین هدیه ای است که می توانید به خود بدهید، اما نباید به قیمت سلامتی شما تمام شود! جسیکا در این مقاله به شما میگوییم که چگونه زین مناسب را انتخاب کنید و اگر احساس درد می کنید چه کاری باید انجام دهید

بسیاری از دوچرخه‌سواران زن درد زیادی را تجربه می‌کنند، حتی حرفه‌ای‌ها!

موقعیت سواری

در یک دوچرخه با وضعیت سواری عمودی، استخوان های نشیمنگاه و باسن بیشتر وزن را می گیرند. این می تواند منجر به درد در دنبالچه یا استخوان ها شود.

در یک دوچرخه جاده، دوچرخه سوار خیلی بیشتر به جلو خم می شود. این بدان معنی است که لگن به سمت جلو متمایل می شود، استخوان های نشیمنگاه وزن کمتری می گیرند و وزن بیشتری روی اندام جنسی قرار می گیرد.

هنگام دوچرخه سواری، بدن شما سه نقطه تماس با دوچرخه دارد: دست، پا و زین. مسلماً ناراحت‌ کننده‌ترین این نقاط تماس، زین است. هنگام نشستن روی دوچرخه جاده، اندام جنسی – که برای تحمل وزن طراحی نشده است – ممکن است لازم باشد تا 40٪ وزن را تحمل کند.

موقعیت سواری کلیدی برای دستیابی به راحتی است. اگر این اشتباه باشد، هیچ زینی راحت نخواهد بود.

قبل از اینکه نگران زین باشید، ضروری است که تمام نقاط تماس (زین، پدال و فرمان) به درستی تنظیم شوند. هنگامی که آن نقاط تماس در موقعیت های مناسب قرار گرفتند، زمان آن فرا رسیده است که به خود زین فکر کنید.

آناتومی

ساختار همه اعضای بدن افراد از جمله اندام جنسی با هم تفاوت دارد به همین دلیل است که هیچ زینی برای همه وجود ندارد. همچنین خجالت ناشی از بحث در مورد آن وجود دارد. فهمیدن ساختاربدن شما کمک می کند تعیین کنید کدام زین برای شما بهترین است. و موقعیت مناسب روی زین نیز به کاهش فشار روی نقاط حساس کمک می کند.

انواع ناراحتی زین

راحتی روی زین برای بانوان

درد دنبالچه

دنبالچه شما قطعه نوک تیز است که در انتهای ستون فقرات شما قرار دارد. همچنین مستعد ناراحتی ناشی از دوچرخه‌سواری است زیرا فشار طولانی مدت روی دنبالچه همراه با ضربه و حرکت مکرر می‌تواند منجر به کبودی و کمردرد شود.

مشکلات دنبالچه اغلب از نرمی بیش از حد زین ناشی می شود که باعث می شود دنبالچه و استخوان های نشیمنگاهی شما بیش از حد فرو بروند، همچنین اگر زین خیلی باریک باشد به طوری که استخوان های نشسته شما به درستی حمایت نشوند، یا زین شما در موقعیت نامناسبی برای سبک سواری شما قرار بگیرد.

درد استخوان نشیمنگاه

یکی دیگر از علائم رایج زین، ایجاد درد در استخوان نشیمنگاه است، شورت‌های دارای پد ژله ای و انتخاب زین مناسب میتواند در رفع این مشکل کمک کند. وقتی صحبت از عرض زین به میان می‌آید، باید اطمینان حاصل کنید که هر دو استخوان نشیمنگاه شما به راحتی روی زین قرار می‌گیرند تا روی لبه‌ها تکان نخورند.

درد استخوان شرمگاهی

استخوان شرمگاهی یکی از سه استخوان اصلی تشکیل دهنده لگن است و از بین آنها رو به جلوترین است که در جلوی بدن درست زیر شکم قرار دارد. خم شدن به جلو بر روی دوچرخه – موقعیت کلاسیک مسابقه – می تواند باعث شود که این استخوان بر روی جلوی زین شما قرار بگیرد و وزن بیشتری از آنچه باید تحمل کند.

درد اندام جنسی

این مورد دیگری است که بیشتر با موقعیت متمایل به جلو مرتبط است که می‌تواند باعث بی‌حسی، تورم یا درد یا ناراحتی ساده در نواحی که با صندلی تماس دارد، شود.

زخم زین و عفونت

مالش مکرر پوست بر روی پوست یا لباس می تواند باعث ساییدگی یا زخم زین شود. به خاطر داشته باشید که زمانی که برای اولین بار به دوچرخه سواری عادت می کنید چه مشکلاتی وجود دارد و پس از مدتی پوست به طور طبیعی سفت می شود.

همه این مالش ها، به علاوه گرمای ناشی از اصطکاک و وجود عرق، همگی می توانند برای ایجاد شرایط عالی برای بیماری های باکتریایی ترکیب شوند.

نکات مهم برای راحتی روی زین

در این مرحله این سوال پیش می آید که چگونه می توانید روی دوچرخه خود حالت راحتی را پیدا کنید. ما برای کمک به شما چند ترفند در آستین داریم.

موقعیت و تناسب دوچرخه

اگر دوچرخه خود را به درستی تنظیم نکنید، بهترین زین دنیا کمکی نمی کند.

راه‌حل‌های سریعی که می‌توانید در خانه امتحان کنید شامل تنظیم ارتفاع زین و فرمان و کج کردن زین یک یا دو درجه به پایین است – اما نه بیشتر از آن.

برای ارتفاع زین، یک قانون مفید این است که در حالی که پاشنه شما روی پدال است، زمانی که پدال در پایین ترین حالت قرار دارد، پای شما باید صاف باشد.

ارتفاع فرمان به موقعیت صندلی، فرم بدن و سبک سواری شما بستگی دارد. اما تعیین ارتفاع کمی بالاتر فرمان به شما موقعیت عمودی تری می دهد، بنابراین بیشتر وزن شما توسط استخوان های نشسته گرفته می شود تا بافت نرم یا استخوان های شرمگاهی.

اگر زمان زیادی را روی زین می گذرانید، مناسب است که یک دوچرخه حرفه ای داشته باشید. این اطمینان حاصل می کند که دوچرخه شما به درستی برای موقعیت و سبک سواری شما تنظیم شده است.

شورت پد دار

این شورت ها که پشتیبانی از ماهیچه‌ها را فراهم می‌کند انواع مختلفی دارد که می‌توانید از میان شلوارک‌های ابتدایی‌تر که از موادی مانند فوم استفاده می‌کنند، یا مدل‌های سطح بالاتر که معمولاً از مواد ژل و پارچه‌های پیشرفته‌تر برای بهبود تهویه و خواص ضد باکتریایی استفاده می‌کنند انتخاب کنید.

بهداشت

رعایت بهداشت به کاهش زخم های زین کمک می کند و از عفونت های قارچی و مجاری ادراری جلوگیری می کند.

به محض اینکه دوچرخه سواری خود را تمام کردید، لباس دوچرخه سواری خود را تعویض کنید و دوش بگیرید. اگر در یک سفر چند روزه هستید، دستمال مرطوب دوست شماست!

از اپیلاسیون و اصلاح خودداری کنید

باور کنید یا نه، نحوه نگهداری از موهای ناحیه تناسلی نیز نقش مهمی در یافتن راحتی زین دارد. در سال 2016، دوچرخه سواری بریتانیا به تیم زنان خود توصیه کرد که موهای ناحیه تناسلی خود را اصلاح نکنند، زیرا لایه متحرک بین پوست و شلوارک می تواند به طور چشمگیری ناراحتی و زخم ها را کاهش دهد.

زین مناسب

انتخاب زین به شدت شخصی است – اگر از 10 زن مختلف بپرسید که مورد علاقه آنها کدام است، احتمالاً 10 پاسخ متفاوت دریافت خواهید کرد. تکیه بر توصیه های دوستان، هر چقدر هم که به نظر آنها اعتماد داشته باشید، بهترین گزینه شما نیست. راه پیش رو این است که فقط آنچه را که ارائه می شود امتحان و آزمون و خطا کنید.

به طور کلی، زین‌های کوتاه‌تر می‌توانند به کاهش فشار روی استخوان شرمگاهی کمک کنند. زین های با برش – سوراخ یا کانالی در مرکز صندلی – نیز به کاهش فشار روی این نواحی کمک می کند.

جایی که استخوان های نشیمنگاه شما قرار دارند علامت گذاری کنید، و نقطه مرکزی این نقاط را پیدا کنید. سپس فاصله این دو نقطه را اندازه بگیرید. با داشتن این اطلاعات، باید بتوانید زینی را پیدا کنید که عرض آن مناسب شما باشد. برخی از دوچرخه‌فروشی‌ها به شما اجازه می‌دهند تا انواع زین‌ها را تست کنید.

راحتی روی زین برای بانوان