مقالات

دوچرخه سواری در فصل گرما

نکاتی برای دوچرخه سواری در فصل گرما

از آنجایی که دما در تابستان افزایش می‌یابد، چند نکته مهم برای خنک ماندن در یک دوچرخه سواری کوتاه یا طولانی‌تر ضروری است:

دوچرخه سواری در تابستان چیزی است که همه ما مشتاقانه منتظر آن هستیم، اما اگر نکات مهم رعایت نشود ترکیب گرما و آفتاب شدید می تواند از لذت سواری کم کند. اگر سواری طولانی‌تر یا سخت‌تری انجام می‌دهید – برای مثال مسیرهای کوهستانی – ممکن است تحت تاثیر گرمازدگی ، آفتاب سوختگی و کم آبی قرار بگیرید . توصیه های زیر به شما کمک می کند که سالم بمانید و از سواری در زیر نور خورشید لذت ببرید.

1. هیدراته بمانید

دوچرخه سواری در گرما به این معنی است که شما بیشتر عرق می کنید، بنابراین باید بیش از حد معمول آب بنوشید. برای نوشیدن یک نوشیدنی منتظر احساس تشنگی نباشید: کم و اغلب در طول مسیر آب بنوشید. همچنین می توانید قبل از شروع دوچرخه سواری با نوشیدن آب و خوردن یک صبحانه خوب به هیدراتاسیون بدن خود کمک کنید.

اگر احساس کم آبی دارید، مایعات زیادی مانند آب، یا آب میوه بنوشید. اینها بسیار موثرتر از مقادیر زیاد چای یا قهوه هستند. نوشابه های گازدار ممکن است حاوی قند بیشتری از میزان مورد نیاز شما باشند.

2. از کرم ضد آفتاب استفاده کنید

از ضدآفتاب مقاوم در برابر عرق و آب با فاکتور SPF بالا استفاده کنید. دوچرخه سواران اغلب فراموش می کنند که از ضد آفتاب برای پشت گردن و گوش خود استفاده کنند، و اگر دستکش نمی پوشید، پشت دستانتان قسمت دیگری است که آفتاب زیادی دریافت می کند. فراموش نکنید که کرم ضد آفتاب خود را هر چند ساعت یکبار تجدید کنید.

3. متناسب با آب و هوا لباس بپوشید

لباس های سبک بپوشید که شما را در گرما خنک و راحت نگه می دارد. این می تواند لباس های گشاد یا تجهیزات فنی تر با خاصیت دفع عرق و محافظت در برابر اشعه ماوراء بنفش باشد . دستکش‌های دوچرخه‌سواری بدون انگشت می‌توانند به جلوگیری از سر خوردن کف دست‌های عرق‌کرده روی فرمان کمک کنند. جوراب های نازک و کفش های هواکش به خنک نگه داشتن پاهای شما کمک می کند.

4. از چشمان خود محافظت کنید

با یک عینک آفتابی باکیفیت با لنزهای 100% فیلتر کننده UV از چشمان خود در برابر تابش نور خورشید محافظت کنید. این کار همچنین به جلوگیری از ورود گرد و غبار و حشرات به چشمان شما کمک می کند. از مالیدن کرم ضد آفتاب خیلی نزدیک به چشم خودداری کنید زیرا باعث تحریک چشم می شود.

5. از مواد دافع حشرات استفاده کنید

هوای گرمتر تمایل به بیرون آوردن حشرات مانند پشه ها و پشه ها دارد، به ویژه در شرایط مرطوب و ساکن. روی یک دافع حشرات با کیفیت خوب سرمایه گذاری کنید و در صورت نیاز روی پوست بدون پوشش استفاده کنید . زنده زنده خورده شدن توسط پشه ها می تواند هر سفر کمپینگی را خراب کند، بنابراین مطمئن شوید که یک مکان کمپینگ به دور از مناطق سایه دار و مرطوب انتخاب کرده اید و پوست خود را بپوشانید.

دوچرخه سواری در فصل گرما

6. شرایط مسیر و برنامه را بررسی کنید

هنگام برنامه ریزی برای سواری، شرایط را در نظر بگیرید، بررسی سرعت لازم برای اجرای برنامه یا محدود کردن مسافت. در هوای گرم تر، به خصوص اگر با بچه ها سوار می شوید ، باید استراحت های بیشتری داشته باشید ، بنابراین مطمئن شوید که توقف های استراحت را در نظر بگیرید.

8. سوخت گیری کنید

همراه داشتن تنقلات به سواری شما کمک می کند. اما مطمئن شوید که با آب و هوا متناسب هستند، برای مثال شکلات در گرما ذوب می شود. حتما تغذیه مقوی و کم وزن و کم حجم با توجه به برنامه همراه خود داشته باشید تا انرژی خود را بازیابی کنید.

9. بیمه ورزشی داشته باشید

اگر تحت پوشش بیمه مسافرتی هستید توجه داشته باشید که برخی از بیمه نامه های مسافرتی به طور خاص دوچرخه سواری را پوشش نمی دهند، بنابراین مطمئن شوید در این صورت بیمه ورزشی دارید.

دوچرخه سواری در فصل گرما

10. بطری آب و مواد غذلیی یخ زده

شب قبل، یک بطری آب را فریز کنید. در طول سواری یخ ها آب می شوند و یک نوشیدنی خنک می نوشید. اگر خیلی احساس گرما می‌کنید، می‌توانید از بطری آب یخ خود برای خنک کردن خود استفاده کنید. همچنین می‌توانید موز را برای یک میان‌وعده مغذی خنک، منجمد کنید (باید بعد از آب شدن یخ سریع مصرف شود)